Friday, July 25, 2014

subjek marketing@Uitm


Haiii!...lama dah x update blog nyh.^_^..memandangkan..aku sekarang bergelar student marketing.ari nyh..aku nak share sikit pasal subjek2 dalam kos marketing..kepada mereka yang bakal ambik kos marketing untuk degree nt..ny ialah subjek yang korang akan pelajari...


Semester 1:
Kesatria Negara 1
Third language 1
Language enrichment
Financial accounting
Principle of management
Business law
Economics

Semester 2: 
Kesatria Negara 2
Third language 2
Islamic and asian
principle of marketing
financial management
operational management
human resource management

Semester 3:
Kesatria Negara 3
Third language 3
presentation skill
business analysis
personal development
personal financial planning
e- commerce
product management

Semester 4:
report writing
hubungan ethnik
managerial economiccs
principle entrepreneurship
marketing research
marketing communication
channel management

Semester 5:
strategic management
global marketing
issues in marketing
relationship marketing
business marketing

hahh!..Itu lah dia antara subjek2 yang Uitm da kursuskan utk kite..ramai orang cakap..subjek E-commerce susah..okay..berdasarkan pengalaman aku sendiri..subjek tu nampak susah sebab nanti korang akan ada projek untuk buat laman web sendiri..leoas tu buat presentation..haha..lagi satu pasal subjek research marketing..kalau anda pelajar marketing Uitm Shah Alam..lecture untuk subjek ny sume scary!.. erm..masa aku dulu..kami pilih tajuk online marketing (tajuk mesti ada kne mengena dengan kos kite iaitu marketing)...lepas tu, kiteorang kne distributed 100 questionaire untuk data collection....susah betul nak cari seratus orang untuk jawap questionaire..semua orang akan rasa malas nak jawab dan xde masa nak jawab....yang paling sakit hati bile kne key in data guna SPSS...nt lecture akan suruh beli software tu RM80..tp sebenar nyew..tak payah..kita boleyh dapat free dari senior..aku sendiri pown ada lagi software tu kalo korang nak..soo..jimat duit!..^_^



4 comments:

  1. hai saya skrng ni tgh sem3 diploma banking. saya berminat dgn degree marketing nnti, tp saya nk tanya kalau transfer credit, saya boleh start sem 3 ke utk degree marketing nnti ? ke sem 2?

    ReplyDelete
  2. start dengan sem 3. akan ada beberapa subjek yang kena ulang kalau subjek tu lulus tapi hanya setakat lulus (maksudnya C+ - tapi kena confirmkan semula takut skrg format dah baru).

    ReplyDelete
  3. hi, saya dapat degree in marketing dekat uitm puncak alam. tapi saya nak tanya, ada ke degree in marketing dekat uitm shah alam full time sekarang?

    ReplyDelete